Belahan Hati: Hancur..

15 Januari 2010

1

Hancur..

Aku cuman ingin merenda hidup dengan baik....
Dengan impian yang kubingkai dengan indah...
Dengan senyum yang kutebarkan dengan ikhlas....
Dengan kaki yang ingin kuayun dengan ringan...

Tapi apakah dosaku... ketika semua harus hancur berkeping
tak ada lagi cinta yang berwarna indah seperti yang kuimpikan...
tak ada lagi kemampuan untuk ikhlas tersenyum... pun
kakiku tak mampu lagi untuk melangkah...

Aku didera rasa kecewa dalam...
Aku menjadi membenci cinta itu yang membuatku terpuruk...
Membenci cinta yang membuatku terluka...
Aku membenci hidup yang tak seindah mimpi...
Aku membenci waktu yang berputar lamban.. dan seolah tak bersahabat...
Aku benci... sangat membenci semuanya...

Lama kugapai uluran tangan sahabat...
meski tanpa harapan lagi...
aku harus hidup... tetap hidup...
sekalipun untuk itu aku harus menangis darah...


Emphatyku untuk salah satu sahabat... "Bertahanlah..."

1 komentar:

Dian mengatakan...

jeng....tuk sahabat siapa itu ??diriku, dirinya, ato siapa hayoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo